Vores telefon er lukket mellem kl 15.00 den 22. december til og med kl 09.00 den 2. januar. Hvis det haster bedes i sende mail til helpdesk@kameo.dk. Glædelig jul og godt nytår!

Crowdfunding - fremtidens bedste investeringsalternativ?

Crowdfunding framtiden

Det evige spørgsmål for en entreprenør eller en startup-virksomhed er, hvordan virksomheden skal vokse og blive indbringende. Her gennemgår vi nogle grunde til, at crowdfunding er fremtidens metode for vækst!

  • Del:

I april 2016 spåede the World Bank, at den globale investering i crowdfunding ville nå op på lige under 100 milliarder i 2025. Men det er ikke bare de økonomiske aspekter, som gør, at crowdfunding er fremtidens vækstmetode. I begyndelsen giver crowdfunding ikke kun en stærk kapital, men også en platform for markedsføring og spredning af et produkt eller en tjeneste.


Større spredning end traditionelle metoder

Ved hjælp af internettets globale og samlende natur er crowdfunding blevet stadig mere populært igennem det seneste årti. Via de traditionelle investeringsmetoder er det endelig slut med stress omkring låneansøgninger og jagten på pålidelige investorer. Med crowdfunding kan man gennem moderne platforme som eksempelvis Kickstarter ikke blot skaffe sig kapital, man kan også nå ud til sin målgruppe. På crowdfundingsiderne kan man eksponere sit produkt eller sin tjeneste for en stor gruppe mennesker på en spændende måde – med store muligheder for fremgang!


Den sociale validering

Brugen af en crowdfunding-platform fører til en eksponering for en helt ny, enorm målgruppe. Med en korrekt håndtering og et attraktivt produkt eller tjeneste kan folk validere en crowdfunding-kampagne, hvilket er en stærk psykologisk faktor for nye potentielle investorer. Alle vil være med i den nye, populære og spændende idé!


Loyaliteten

Alle nye investorer og interessenter i et projekt vil med største sandsynlighed hjælpe med at videreformidle ordet om projektet. Personer, som investerer i en idé, har en tro på nogens evne til at skabe noget, som giver afkast i det lange løb. Alle investorerne kommer ikke kun til at støtte projektet rent økonomisk, de inspirerer også de nye investorer.


Det er omkostningseffektivt

At investere i en crowdfunding-kampagne behøver ikke at være lig med en enorm økonomisk investering. Crowdfunding er en langsigtet metode til at skabe vækst – både økonomisk og på andre områder. Spredningen af projektet kan ske både organisk og gennem applikationer som eksempelvis Gadget Flow.


Giver hurtig feedback

Alle crowdfunding-projekter giver i princippet en hurtig feedback, uanset om du selv har en idé, du vil implementere, eller om du leder efter noget at investere i. Input fra investorer eller potentielle investorer giver indblik i et projekts svagheder, som skal korrigeres tidligt i processen.


Crowdfunding beskrives ofte blot som en måde at samle kapital eller finde investeringsmuligheder på, men der er samtidig en mængde andre fordele, som gør, at det er fremtidens investeringsalternativ – både for investorer og entreprenører.