Vores telefon er lukket mellem kl 15.00 den 22. december til og med kl 09.00 den 2. januar. Hvis det haster bedes i sende mail til helpdesk@kameo.dk. Glædelig jul og godt nytår!

Reservation af bud - sådan gør du!

Indbetaling af bud

Vi vil gerne give dig et overblik over hvordan vores budfunktion fungerer. Nedenfor finder du en guide til hvordan du bedst udnytter muligheden for at reservere bud på låneandele i vores projekter.

  • Del:

Af Kameo Danmark | Opdateret 20. august 2021


Når du vælger at finansiere dit bud på et lån med en ny indbetaling, har du 3 bankdage til at betale din investering. Indbetalingen er til samme konto som når du overfører penge til din Kameo-konto. Betalingsreferencen er dog unik for hvert bud, og du skal derfor altid bruge den reference der oplyses på lånesiden når du har lagt dit bud. Hvis betalingsreferencen ikke matcher, vil beløbet blive indsat på din konto i stedet for direkte i buddet, og investeringen vil derfor fortsat stå som ubetalt.


Reservationen udløber efter banklukketid på betalingsdagen

Bemærk at betalingsfristen (3 bankdage fra du har lagt dit bud) er den dato hvor vi senest skal have modtaget og behandlet indbetalingen. Vær særlig opmærksom på at internationale overførsler kan være 2-3 bankdage undervejs. Så snart vi har modtaget og behandlet en indbetaling til et bud, vil du se at beløbet ikke længere står som en betalingsforpligtelse men derimod som et reserveret beløb indtil låneandelene tildeles. Hvis din betaling er forsinket, kan du kontakte vores helpdesk - vi kan normalt forlænge fristen med en ekstra bankdag hvis der er behov for det, men det afhænger af det konkrete lån.


Skift betalingsform hvis du får penge på kontoen

Hvis du har overført til kontoen i stedet for buddet, modtaget en tilbagebetaling eller vekslet, så der står penge på kontoen der kan dække din investering, kan du opdatere betalingen via lånesiden eller betalingspåmindelsen der popper op når du logger ind på Kameo.


Ret eller slet dit bud hvis du fortryder

Helt ind til låneauktionen lukker, har du mulighed for at ændre eller fjerne dit bud. Hvis du ændrer beløbet på en bud der skal finansieres af en ny indbetaling, skal du være opmærksom på at betalingsfristen ikke ændres. I nogle tilfælde vil du blive bedt om at svare på om du allerede har sendt den nye indbetaling eller ej. Du skal kun svare ja hvis du har sendt en indbetaling med den unikke betalingsreference for buddet. 

Hvis du fortryder dit bud, bedes du slette buddet frem for blot at lade betalingsfristen løbe ud. Dette er af hensyn til andre investorer der dermed hurtigere for mulighed for at byde på de pågældende låneandele. Ved fuldtegnede lån, lukkes tegningsperioden først når alle indbetalinger er modtaget.


Lad os hjælpe dig godt i gang

Har du spørgsmål til dine bud eller indbetalinger, er du altid velkommen til at kontakte vores helpdesk på helpdesk@kameo.dk eller tlf. 42 36 94 74.